Otázky & Odpovede

Máte nejasnosti ohľadom letu ? Pripravili sme pre vás zoznam najčastejších otázok a odpovedí  týkajúcich sa spoločnosti Wizz Air.

 

Rezervácie

Ako urobiť rezerváciu ?

 

Informácie o spôsoboch rezervácie nájdete na   postupu provedení rezervace.

 

Je možné rezervovať prestupné lety ?

 

Wizz Air nezaisťuje transfer cestujúcich alebo ich batožiny pretože neprevádzkuje prestupné lety. Spoločnosť preto nezodpovedá za žiadne nadväzujúce lety, ktoré by pasažieri mohli zmeškať. Z tohto dôvodu odporúčame , aby si cestujúci vyhradili dostatok času medzi plánovaným časom príletu a plánovaným časom odletu nadväzujúceho letu.

 

Rezervácia už bola skoro dokončená , keď sa zrazu zobrazila správa o tom,že vypršala platnosť relácie. Čo to znamená?

 

Rezervácia je z bezpečnostných dôvodov ohraničená časovým limitom 30 minút. Ak rezerváciu nestihnete do tohot limitu , systém vás odhlási. Ak ste však na úplnom konci rezervácie a systém vás odhlásy kontaktujte telefonické centrum  , kde uvediete  trasu letu a dátum .

 

Pomýlil som si v rezervácii meno a priezvisko . Je to problém ?

 

Údaje je dobré opraviť , vo vlastnej vôli , predídete tak nepríjemnostiam na letisku. Spoločnosť Wizz Air si za zmenu neúčtuje žiadne poplatky za zmenu mena. Stačí zavolať do  telefonického centra , kde chybu zdarma opravia.

 

Urobil som pri online rezervácii chybu pri zadávaní mena , telefónneho čísla alebo e-mailovej adresy cestujúceho. Čo mám robiť ?

 

Zavolajte na telefonické centrum a kde vám pomôžu operátori opraviť chyby. Takýmto spôsobom sa mená meniť nedajú , dajú sa opravovať iba preklepy.

 

S partnerkou sme si zarezervovali letenku , ale pred cestou sa budeme brať a cestovný plán obsahuje rodné priezvisko mojej ženy. Čo mám robiť?

 

Je nutná zmena mena , ktorú nebude spoplatnená po predložení cestovného pasu a sobášneho listu.V takomto prípade je nutná zmena mena , ktorú urobíme zadarmo po predložení cestovného dokladu a sobášneho listu. Doklady odošlite na oddelenie starostlivosti o zákazníkov alebo kontaktujte telefonické centrum.

 

Kedy bude moja rezervácia potvrdená?

 

Po zaplatení prostredníctvom kreditnej /debetnej platobnej karty,sa po skončení rezervácie zobrazí na potvrdzovacia stránka , jej kópia bude odoslaná na váš mail. Email s cestovným plánom bude obsahovať potvrdzovací kód, dáta, celkovú cenu a všetky ostatné dôležité podrobnosti. Cestovný plán sa dá zobraziť aj pomocou profilu  Wizz Air v časti Moje rezervácie.

 

Čo je môj potvrdzovací kód?

 

Na záver úspešnej rezervácie oddržíte potvrdzovací kód (PNR). Potvrdzovací kód sa zobrazí na potvrzovacej stránke a taktiež bude zaslaný aj v cestovnom pláne emailom. Kód má 6 znakov (v kóde nikdy nie je zobrazená 0 ale vždy sa jedná o písmeno O.

 

Ako svoju rezerváciu zrušiť?

 

Rezerváciu nie je možné zrušiť online, treba kontaktovať telefonické centrum čo najskôr, kedže väčšina žiadostí je z naliehavých dôvodov. Zrušenie bude prebiehať so všeobecnými prepravnými podmienkami  (článok 6.5.1.) spoločnosti Wizz Air.

 

Môžem vo svojej rezervácii previesť zmeny?

 

Áno, zmeny je možné urobiť 3 hodiny pred plánovaným odletom ,online prostredníctvom ponuky Moja rezervácia alebo môžete zavolať na telefónne centrá. Ide o zmeny v dátume a čase letu, destinácii a menách cestujúcich. Tieto zmeny  sú spoplatnené.

 

Spoločnosť Wizz Air zmenila môj let. Čo mám teraz robiť?

 

Ak by sa stala takáto situácia spoločnosť Wizz Air kontaktuje svojich zákazníkov , ktorých informuje o zmene a možnostiach e-mailom. Je potrebné sledovať aktuálne informácie na webovej stránke .

 

Platby

Aký typ platby je možné používať?

Spoločnosť povoľuje karty Visa,MasterCard,Maestro,UATP, co-brandovú debetnú kartu Wizz a kreditné karty. Ak nevlastníte kreditnú/debetnú kartu alebo vaša karta nepodporuje online platby , dá sa let zaplatiť aj bankovním převodem alebo kreditom z vašeho účtu Wizz. Ak ste vlastníkom poukážky WizzVoucher , potom je možte  použiť pri rezervácii vašej letenky. Zostávajúca čiastka by mala byť zaplatená bankovou kartou.  Podmínky poukázek:

Dostanem faktúru?

Wizz Air poskytuje elektronické faktúry s celkovou cenou letenky. Na emailovú adresu zadanú pri rezervácii vám bude odoslaná elektronická faktúra. Zavolaním do telefonického centra si môžete za poplatek vyžiadať tlačenú kópiu faktúry. Vyžiadaná kópia faktúry bude zaslaná na vami zvolenú adresu pri rezervácii. Je možnosť vyžiadania si upravenej faktúry , ktorá obsahuje iné fakturačné údaje ako boli pri rezervácii. Táto služba je spoplatnená , viac informácii nájdete průvodce fakturací.

Ako postupovať v prípade odmietnutia platobnej karty?

Dôležité si je skontrolovať či používate platobnú kartu a ako zadávate číslo platobnej karty , to musí byť zadané ako súvislý rad čísel , nemôže obsahovať medzery či pomlčky. Ak by problém s platbou naďalej pretrvával , kontaktujte svoju banku a zistite či máte nastavený limit ceny nákupu a či môžte vykonávať platby online .

Chcem zaplatiť letenku bankovým prevodom. Kedy musím previesť splatnú čiastku?

Splatnú čiatsku treba uhradiť do 24 hodín po zadaní rezervácie. Potvrdenie rezervácie obdržíte za 4-5 pracovných dní.

Platba bola uhradená bankovým prevodom . Ako zistím či spoločnosť Wizz Air moju platbu obdržala?

Ak by sa ani po 5 pracovných dňoch po prevedení bankovního převodu nedostanete potvrdenie rezervácie alebo sa na vašom profile Wizz Air zobrazuje predrezervácia čaká na platbu kontaktuje telefonické centrum a overte , či bola úhrada v poriadku prijatá. Ak by sa spoločnosti nepodarilo nájsť potrebné údaje , môže vás požiadať o predloženie dokladu o prevedení platby.

Pri rezervácii letenky som zvolil úhradu platby prevodom z bankového účtu,ale teraz by som radšej zaplatil zostatok prostredníctvom platobnej karty.

Zadajte novú online rezerváciu s aktuálnou cenou leteniek.

 Z akého dôvodu vidím inú čiastku účtovanú na mojej kreditnej/debetnej karte , ako bola konečná cena na mojom potvrdení rezervácie?

Po zaplatení kreditnou alebo debetnou kartou, prejde vaša platba medzinárodným systémom pre spracovanie platieb kartou. Je možné ,že ak bola uvedená suma v EUR alebo GBP účtovaná čiastka na vašej debetnej/kreditnej karte sa líši od konečnej sumy v  v dôsledku konverzných rozdielov mien , vznikajúcich v medzinárodnom systéme pre spracovanie platobných kariet.

 

 

 

Deti a deti do 2 rokov

Ako môžem cetovať s deťmi ?

 

Deti do 2 rokov majú dovolené sedieť na kolenách sprevádzajúceho dospelého a môžu letieť za dětskou cenu. V prípade ,že je cena jednosmernej letenky nižšia ako aktuálny poplatek, bude tá istá suma účtovná aj pre dieťa do 2 rokov. Na jednu sprevádzajúcu osobu je povolené jedno dieťa do dvoch rokov.  Poplatek za dieťa do dvoch rokov  sa uhrádza buď pri rezervácii online alebo cez telefonického centra. Potrebné informácie nájdete aj na stránke rezervacím letenek pro děti. Dieťa musí  byť mladšie ako dva roky ako pri odlete, tak pri spiatočnom lete. V prípade , že dieťa dosiahne 2 roky po odlete a pred návratom , je nutné pre neho zakúpiť sedadlo a vytvoriť samostatnú rezerváciu pre odlet a návrat. Deti ktoré majú viac ako 2 roky nesmú sedieť na kolenách sprevádzajúcej osoby.

Má dieťa do dvoch rokov nárok na prepravu batožiny ?

Nie deti do 2 rokov nemajú nárok na prevážanie batožiny ak sa nejdená o detský kočík / skladací kočík / detské autosedačky (preprava bez poplatku). Prepravený bude však iba jeden z týchto predmetov pre deti vo veku od 2-14 rokov. Takýto predmet bude bezplatne prepravený iba pokiaľ bude dieťa cestovať tiež. Ak by dieťa necestovalo , bude za takýto predmet účtovaný poplatok.

Môžu deti do 14 rokov cestovať samy?

Deti do 14 rokov môžu letieť len v sprievode dospelej osoby staršej ako 16 rokov, ktorá za ne prevezme plnú zodpovednosť.Potrebné informácie o cestovaní s deťmi nájdete na stránke  rezervacím letenek pro děti.

Môžem si miesto kočíka zobrať detské chodítko alebo trojkolku ?

Nie. Zadarmo bude vypravený iba jeden detský kočík / skladací detský kočík / detská autosedačka na dieťa do dvoch rokov.

Už mám rezerváciu , ako k nej môžem pridať svoje dieťa?

Zavolajte na  telefonické centrum a požiadajte operátorov o pomoc.

Špeciálne potreby

Používam invalidný vizík , môžem požiadať o pomoc alebo špeciálnú asistenčnú službu?

 

Áno , ak potrebujete pomoc obrátte sa na telefonické centrum. Vopred upozorňujeme ,že nemožno prepravovať invalidné vozíky poháňané akumulátorovými batériami , pretože by mohli vytiecť. Pre viac informácii kliknite časť cestovné podmienky..

 

Kam sa mám na letisku obrátiť , ak budem potrebovať špeciálnu asistenčnú službu?

Ak cestujúci požiadal o asistenciu pri rezervácii , personál letiska bude pripravení a asistenciu poskytne , stačí sa len dostaviť k odbavovacej prepážke .

Som tehotná , môžem letieť?

Spoločnosť Wizz Air dovoľuje tehotným ženám cestovať iba do 34.týždňa. Ženy po 28.týždni tehotenstva musia predložiť lekárske potvrdenie o ich spôsobilosti cestovať. Wizz Air ponesie zodpovednosť iba za zdravotné problémy tehotných žien  alebo ich nenarodeného dieťaťa spôsobené počas alebo v dôsledku leteckej prepravy .

Batožina

Koľko batožiny môžem odovzdať pri odbavovacom pulte?

Pri odbavovacom pulte môžete odovzdať 6 ks batožiny, pričom maximálna hmotnosť jednej batožiny nesmie presiahnúť 32 kg. Ak by bola váha vyššia každá batožina bude podliehať poplatku za batožinu, ktorý sa hradí za každú batožinu, let a cestujúceho. Na prvé 3 batožiny sa  dá zakúpiť online, ďalšie tri na letisku.

Batožina uvedená pri rezervácii sa musí zhodovať počtom  batožiny odovzadnej pri odbevovacom pulte .Ďalšiu batožinu možno pridávať aj neskôr, a to buď online alebo prostredníctvom telefonického centra. Ďalšie kusy batožiny podliehajú vyššiemu poplatku za batožinu, ktorého výška závisí od toho, či je zakúpený u odbavovacej prepážky alebo sme nútení odbaviť príručnú batožinu nadmerných rozmerov alebo hmotnosti u odletovej brány. Sumu za batožinový poplatok vám pomôže vypočítať počítadlo zavazadlového poplatku.

Už mám rezerváciu , ako k nej pridám ďalšie kusy batožiny?

Batožinu je možné pridávať cez web stránky alebo sa obrátiť na telefonické centrum. Zakúpenie batožiny vás môže vyjsť viac kvôli poplatku agentovi na letisku.

Ako mám postupovať , ak počas letu dôjde k poškodeniu batožiny?

Hneď po prílete treba vyplniť správu o poškodení batožiny . Batožinu si dajte opraviť a vyžiadajte si doklad od opravy , ktorý vám spoločnosť Wizz Air preplatí. Ak by oprava batožiny nebola možná vyžiadajte si doklad , ktorý bude obsahovať  informácie o typ a hodnote batožiny.

Čo mám robiť , ak došlo k strate batožiny ?

Na letisku dostanete správu o strate vašej batožiny , treba si skontrolovať či je v nej napísaná hodnota. Bude vám pridelené regerenčné číslo , ktoré je potrebné používať pri korešpondencii s Wizz Air.

Aké sú rozmery príručnej batožiny?

  • Malé príručná batožina:

Rozmery batožiny 42x32x25 cm  ak je batožina menšia, nevzťahuje sa na ňu poplatok ale musí sa zmestiť pod sedadlo pred vami.

  • Veľké príručná batožina:

Rozmery batožiny nesmú presiahnuťrozmery 56x45x25 cm, v taktomto prípade si ich môžte zobrať so sebou za poplatok na palubu lietadla.